31 Temmuz 2013 Çarşamba

Yeşil Domates Yemeği


Tam bir bahar yemeği! Bol sarımsaklı bol dereotlu, üzerine de enfes bir kaşık yoğurt ile mükemmel oluyor. 

malzemeler
4 adet yeşil domates 
1 büyük kuru soğan
2 diş sarımsak 
1/2 demet dereotu 
1 kapya biber
1 kaşık zeytinyağı
tuz-karabiber 
Servis için yoğurt 

Hazırlanışı
Soğanları ve sarımsakları zeytinyağında biraz pişirdim. Kapya biberi halka halka kesip soğanlardan 5 dakika sonra ekledim. 5 dakika daha orta ateşte pişirdim. Sonra kalın dilimlere kestiğim domateslerimi ekledim. Arasına renk ve lezzet vermesi için 1 adet küçük kırmızı domates de doğradım. 20-25 dakika içinde hazırdı. Tuzunu ve karabiberini ekleyip biraz karıştırdım. Servis etmeden önce dereotunu ince ince doğrayıp yemeğin üzerine ekleyip kapağını kapattım ve 2-3 dakika dinlendirdim. Yemeğin buharına dereotunun eşsiz kokusu sindi ve yemeğime karıştı. Bu şekilde piştikten hemen sonra eklerseniz, dereotu hem rengini kaybetmiyor hem de güzel kokusu tüm mutfağı kaplıyor.

Geraldinecooks.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder