13 Ağustos 2012 Pazartesi

Patates Sandalları

Aslına bakarsanız iki ayrı yerde gördüğüm mezeyi sonuç olarak birleştirdim ve bence tadı hiç de fena olmayan bir şey çıktı ortaya.Facebook,Twitter ve İnstagram'da görüntü olarak baya iştah kabartmış.Yani öyle söylüyorlar ben onların yalancısıyım. :) Hadi tarife geçelim.
   İlk olarak 200 derecelik fırında vazgeçilmezim olan kırmızı biber ve patlıcanları kabukları soyulana kadar pişirdim.Daha Sonra;
Her zaman ki gibi kişi sayısına göre hafif şekli düzgün ve şişkin patateslerimi yıkadım,soydum.Daha sonra  ortadan ikiye böldüm.Sandal şeklini alabilmeleri için içlerini fotoğrafta ki benim özel aparatım olan adını henüz bulamadığım "Şey" ile boşalttım.Siz bıçakla da yapabilirsiniz.Patateslerimi içlerine az zeytin yağı damlatarak tepsinin de altına 1 bardak su dökerek fırına verdim.Çıkarttığım içleri ise fotoğrafta ki gibi az yağda baharatlar eşliğinde(değirmen karabiber,kekik) pişirdim.Malum patates bu 40 dk.da ancak pişti.Bende bu arada fırından çıkardığım Kırmızı biber ve patlıcanımı soydum,doğradım.Pişen patateslerimin içine harç olarak koydum.Üstüne de tavada pişirdiğim patatesleri ziyan olmasın diye tekrar ekledim. 10 dk daha fırında bu şekilde pişirdikten sonra. İftara yakın üstlerine rendelediğim kaşarları  koyup fırında 5 dk. daha beklettim.






    Ve İftar sofrasına yakışır bir meze olduğuna inandım :) Yapıp yiyen herkese Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder