27 Ağustos 2012 Pazartesi

İncir Reçelini İzledim İncir Reçelini Sevdim

Ben herhangi bir şeyi popüler iken sevemiyorum.Yada birileri zorla kesin tatmalısın, kesin görmelisin,kesin izlemelisin demesin bana! Soğuyorum o her ne ise. Seveceğim bir şey olsa bile.İşte yeni bir film çıkar fragmanını görürüm merak ederim ama etrafımda o kadar çok konuşulur ki vazgeçerim merak etmekten, izlememe kararı alırım en azından modası geçene kadar.Ruh halim ona hazır olana kadar.Sözüm ona "İncir Reçeli".Yönetmenliğini Aytaç Ağırlar'ın yaptığı Halil Sezai ve Melike Güner'in muhteşem oyunculuğunun sade ama ağır,naif ama oldukça duygulu filmi. 2gün önce 4. Defa izledim ve ilk izlediğim günden beri tadını merak etmediğim incir reçelini sevdim:) Böyle oldu tanışmamız.Şimdi merak ederseniz tarife geçeyim.

Malzemeler;
1 kg. Taze incir
1 kg. tozşeker
1 adet limon

Hazırlanışı;
Taze İncir Receli;

Soyduğumuz incirleri bir güzel haşlıyoruz.Haşladığımız incirleri kurutana kadar sıkıp başka bir tencereye aktarıyoruz.Üzerine şekeri ilave ediyoruz.Orta hararetli ateşte kaynatıp Kaynama sırasında oluşan köpüğü tahta bir kaşıkla almayı unutmuyoruz.Reçel kıvamına geldiğinde 1 adet limonun suyunu ekleyelim ki hafif mayhoş olsun.Bir müddet daha kaynatalım. Ateşin üzerinden aldık.Reçel sıcakken kavanozlara dolduralım. Soğuduktan sonra kapağını sıkıca kapatalım.Bunlar ufak enstantenelerdir reçel yapımında.Ve sonrasında kullanacağımızgüze dek güneş görmeyen bir yerde bekletelim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder