13 Ağustos 2012 Pazartesi

Hurmalı Çikolatalı Pasta

Daha çok yeni öğrendiğim bu tarifi ilk denememde çok beğendim ve aklıma yeni fikirlerde getirmedi değil.Şimdi tarife geçelim;

3 su bardağı ceviz içi
1 Paket kakao
Limon suyu
Hindistan cevizi tozu
2 su bardağı çekirdeği çıkarılmış hurma.
İsteğe göre vişne süslemesi için;
1su bardağı çekirdeksiz vişne
1Tatlı kaşığı toz şeker.

BAKALIM NASIL YAPMIŞIZ;
Hurmaları limonlu suda 15 dk beklemeye aldık.
Şimdi Önce cevizlerimi bir mikser yardımıyla tamamen ezilene ve yağları çıkana karıştırdım. İşlem tamamsa yarım paket kakaomu cevizlere ekleyip mikserde tekrar karıştırdım.
Kakaolu ceviz ezmem hazır.Bir kaba aldım beklemeye.
Sıra limonlu suda beklettiğim hurmalarımı suyuyla beraber miksere alıp püre haline getirmeye geldi.Şeker yok.Hurmalar iyice püre haline gelince yarım kalan kakao paketini de ekleyip tekrar karıştırdım. Son işlem varsa elinizde hindistan cevizi tozu ekleyip püreyi bitiriyorum.Bir kaba aldım.
Şimdi buzluğa koyabiliceğimiz bir kabın en altına ceviz ezmemizden bir sıra sparula yardımıyla bir katman yapıyoruz. Onun üstüne hurma püremizin tamamını döküp spatula ile yayıyoruz.Sonuncu kat sayılır.Cevizli ezmeyi en üste tekrar seriyoruz.
İsteğe göre tatlı kaşığı kadar şekerle vişneleri mikserde çırpıp üstünde gezdirenilirsiniz.Pastamızı 1gün buzlukta beklettim.Tatlımız hazır ben beğendim farklı bir tat.Kahvenin yanında öneririm.Afiyet olsun:)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder