15 Ağustos 2012 Çarşamba

Bitterli Suflem

Çikolatayı hangimiz sevmeyiz ki? Benim tercihim Bitter den yana.Uzun zamandır ordan burdan gördüğüm sufle tariflerini topluyor biri yapsa da yesek diyordum.Sonunda geçen gün oruçlu olmanın verdiği iştah ve istekle iftardan sonra yaptım.Bence kıvamı ve içinden akan çikolata şelalesi mükemmeldi. Şimdi tarife geçelim;
Malzemeler:
-2 paket bitter çikolata
-3 kaşık tereyağı
-3 yumurta
-1 yemek kaşığı toz şeker
-2yemek kaşığı un
Sufle kapları

Yapılış:
Bitter çikolatalarımızı benmari usulü eritiyoruz.Yani bir tencerede su kaynatırken başka demir bir kabı tencerenin üzerine koyup bitterleri buharda erittik.Tamamen eridikleri vakit 3kaşık tereyağını( margarinde olabilir) bittere ekleyip homojen bir hal alana kadar tahta kaşıkla karıştırıyoruz.Karışma işlemi tamamlandığında hem bağlamak hemde kıvamı koyulaştırmak için 2 yemek kaşığı unu serpiştirip karıştırıyoruz bitterleri ılımaya alıyoruz.
Bu işlem tamamlandıktan sonra 3 yumurtayı sarısı ayrı akı ayrı şekilde farklı kaplarda köpürünceye kadar çırpıyoruz. Yumurtanın sarısına 1yemek kaşığı toz şekeri ekleyip çırpıyorum. İki ayrı kap da köpürdü ise bunları büyük bir kaba beraber alıyorum.Sonrasın da ise ılımış Bitter sosumu bu karışıma ekleyip iyice karıştırıyorum.
Sufle kabları fırına dayanıklı ve çevresi margarinle yağlanmış olmalı.Sonuç olarak karışımı kablara eşit şekilde pay edip 190 derecelik fırında 10-15 dk aralığında pişiriyorum.
Not:Fırında çok bekletilmemeli aksi halde kek kıvamına gelir akışkanlığı biter.
Umarım deneyenleriniz olur:) Tarifim 5 Kişilik küçük kaplar ile 6 da olabilir şimdiden Afiyet olsun.


İşte Suflelerim Hazır! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder