13 Nisan 2013 Cumartesi

Çikolatalı-Meyveli Browni

Malzemeler

4 yumurta

2 su bardağı şeker
Yarım paket tereyağı veya margarin isterseniz sıvıyağ kullanın
2 su bardağı süt
2 paket vanilya
2 paket kakao
3,5 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı ceviz

Yapılışı;


Tereyağı veya margarin kullanacaksanız eritin, soğumaya bırakın.

Un’u ve kabartma tozunu ayrı bir kaba eleyin.
Yumurta ve şekeri geçin bir kaba koyup iyice çırpın. Yağı ekleyin tekrar çırpın. Süt, vanilya ve kakaoyu da ekleyip çırpmaya devam edin. Elenmiş un ve kabartma tozunuda ilave ederek çırpın. Son olarak cevizi ekleyin ve karıştırın. Yağlanmış kek kalıbına boşaltın.
180 derecelik fırında pişirin.

Kekimiz piştikten sonra şeklini belirleyip keselim ve bir ip yardımı ile iki parçaya bölelim.Önceki tarifimde vermiş olduğum pasta kremasını kekimizin alt kısmına uygulayalım.Sonrasında bir sıra çilek ve kivi dizelim.İsteğe göre başka meyvelerde olabilir tabi.Meyveleri dizdikten donra yine önceden vermiş olduğum tarifteki yaban mersini marmeklatımı istediğim ölçüde sürüyorum.Kremamın kalan kısmınıda ekleyip kekimin ikinci katını kapatıyorum.

En üste de çok az miktarda krema sürüp çilek ve kibi diziyorum.
Ben kekimin yanlarını kapatmak için pişirmiş olduğum kekin diğer kısmından parçalar alıp eklemeler yaptım.Ve daha sonra dolaba bekletmeye aldım.servis etmeden de bir süre buzlukta bekletmekte fayda var.Haydi Afiyet Olsun. :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder