10 Ekim 2012 Çarşamba

Fasülye Turşusundan Meze

Ben ekşi ve mayhoş tatları çok severim.Turşu da bu konuda büyük bir nimet benim için.Bugün aklıma annemin yeni yapmış olduğu fasülye turşusu geldi.Sonra da genelde Karadeniz bölgesinde yapılan ve severek yenen salçalı turşu kavurmasını düşündüm.İlk defa 8-9 yaşlarımda Trabzon'da yemiştim herhalde.Tam olarak yaşımı hatırlamasam da o tadı hatırlıyorum.Neyse uzun zaman sonra yazınca çenem düştü tarife geçeyim canlar.Yani okuyanlarım varsa tabi:)
Fasulye Turşu Kavurma Yapımı;
Evde yapılmışsa kişi sayısına göre fasulye turşusunu istediğimiz boyutlarda doğruyoruz.
Sonra pratik bir şekilde ısıttığımız tavaya az sıvı yağ ekleyerek turşuları kavuruyoruz.Kimisi az kavrulmuş sever ben çok kavurmayı tercih ettim.
Daha sonra kavrulan fasülyelerin üzerine isteğe göre, göz kararı ben bir tabak için bir tatlı kaşığı salça kullandım.Salçayı yedirip 4 dk kadar tavada çevirdim turşuları.
Hem pratik hem güzel bir meze ortaya çıktı.Süslemesi için ben çeri domatesler ve limon kullandım.nerede kullanacağınız ve gerisi sizin hayal dünyanıza kalmış.
Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder